Abonati

sâmbătă, 1 august 2009

Diavolul se imbraca de la Prada

Intr-o zi... (toate lucrurile frumoase se intampla "intr-o buna zi")... am intrat in librarie si am cumparat o carte care mi-a atras atentia...
"Diavolul se imbraca de la Prada" de Lauren Weisberger. Am citit scurtele comentarii ale diferitelor persoane importante din lumea scriitorilor... scrise pe coperta din spate a cartii..si am decis: o vreau! Pana atunci nu am auzit de acest roman, dar am constatat ca eram printre putinii care NU STIAU! Cand am pomenit titlul cartii in prezenta prietenelor mele, reactia a fost: "Aaa... sefa aia nebuna... Meryl Streep o interpreteaza ... oh, dar e imposibil sa nu fi auzit de ea!!!"(nu e imposibil... habar n-aveam cine e!)

Romanul e fascinant, plin de umor, in ciuda faptului ca atmosfera e incordata. In esenta, firul epic nu e foarte incarcat. Ceea ce predomina este aspectul psihologic al problemei, toate trairile personajului principal, Andrea Sachs.
Pe scurt, este vorba de o proaspata absolventa a facultatii de jurnalism, Andrea, care devine asistenta personala a Mirandey Priestley, redactor al revistei Runway si foarte cunoscuta in lumea modei. Andrea accepta slujba aceasta nu pentru ca e ceea ce isi doreste cu adevarat, ci pentru ca i se spune ca 1 an in slujba Mirandei Priestley este echivalentul a 5 ani de munca la o revista oarecare si, implicit, anul petrecut la Runway ii va deschide multe usi... Acesta este motivul, in fond.
Andrea isi doreste sa lucreze la The New York Times, vrea sa scrie! Slujba de asistenta personala a Mirandei ii schimba complet stilul de viata. Andrea isi neglijeaza (nu cu intentie) iubitul, prietenii, familia... Isi spune mereu ca e vorba de "doar 1 an" si chinurile ei vor lua sfarsit, iar atunci va putea face ce isi doreste... Pretentiile absurde ale Mirandei o aduc pe Andrea, in cea de-a 11-a luna de munca, in situatia de a-i spune "Du-te dracului!". In sfarsit Andrea e multumita de decizia ei, se reintoarce la viata anterioara, insa cu mai multa experienta de viata. Isi publica scrierile in diverse reviste pentru ca primeste nenumarate oferte din partea lor.
Romanul nu se reduce doar la atat. Nu lipsesc amanuntele picante, situatiile amuzante, emotiile, deciziile grele, momentele romantice...
Filmul nu respecta intocmai evenimentele descrise in roman, insa, cu putine modificari, e o creatie extrem de reusita si la fel de emotionanta precum romanul omonim.
Nu-l lasati sa va scape!
Sa aveti o zi excelenta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu